صنعت مرغ
خانه / قفس مرغ عشق / ساخت قفس برای نگه داری مرغ عشق

ساخت قفس برای نگه داری مرغ عشق

مرغ عشق از جمله پرندگان زیبا و خوبی است که در میان ایرانیان نیز طرفداران زیادی دارد.اما برای نگه داری مرغ عشق به یک قفس خوب با اندازه مناسب نیاز است.

قفسی که شما برای مرغ عشق طراحی می کنید باید ویژگی های زیر را داشته باشد

  • قفسی که شما برای مرغ عشق طراحی می کنید و می سازید تا حد ممکن باید بزرگ و جادار باشد تا پرنده بتواند در آن احساس راحتی کند.اما مقدار مکان استانداردی که معمولا برای مرغ عشق ها نیاز است قفسی به ارتقاع حدود 60 سانتیمتر است.اما با این اندازه کوچک باید به آن ها فرصت کافی برای بیرون آمدن از قفس و ورزش را بدهید.
  • سعی نکنید یک قفس گرد برای مرغ عشق طراحی کنید چون قفس های گرد هیچ نقطه ی کوری برای پنهان شدن ندارد و پرنده در این قفس احساس راحتی نمی کند و یک حس ناامنی را همیشه با خود دارد که این امر سبب می شود پرنده در یک استرس دائمی بوده و عمرش از حالت عادی کمتر شود.
  • قفسی که برای مرغ عشق طراحی می کنید باید مربع یا مستطیلی باشد.
  • سعی کنید پایین قفس را طوری طراحی کنید یک تخته به راحتی و بدون اصطکاک در زیر آن جا شود و حرکت کند و یا اگر این امکان را ندارید سعی کنید این قفسه را با روزنامه یا دیگر محصولات کاغذی بپوشانید.
  • سعی کنید طراحی قفسه به گونه ای باشد امکان تعبیه مکانی برای نشستن پرنده وجود داشته باشد و پرنده به راحتی بتواند بر روی بنشیند و اطراف خود را نگاه کند.
  • بیشتر پرندگان به بازی کردن با اسباب بازی علاقه مندند و دوست دارند که خود را با وسیله ای سرگرم کنند.مرغ عشق نیز از این مسئله مستثنی نیست.سعی کنید یک اسباب بازی در سایز و اندازه ی مرغ عشق برایش تهیه کنید و یا اینکه مکانی برای نصب آن در نظر بگیرید و اسباب بازی مخصوص پرنده را از بیرون تهیه کنید.
  • قفس مرغ عشق باید دارای آبدان و طرفی برای غذا باشد و روزی دوبار آن ها را شسته و دوباره با آب و غذا پر کرد.
  • سعی کنید قفسی که طراحی می کنید از مواد و اجناسی باشد که قابل شست و شو باشد و تماس با آب به مرور خراب نشود چون لازم است که شما هر هفته حداقل یکبار تمام قفس و وسایل آن را شسته و ضد عفونی کنید.

مطلب پیشنهادی

مشاوره فروش قفس پرنده مرغ عشق

آیا شما تمایل دارید به عنوان مشاور فروش قفس های پرنده مرغ عشق، مشاوره یکی …

دیدگاهتان را بنویسید