صنعت مرغ
خانه / قفس پرندگان / قفس مناسب برای پرنده و تجهیزات موردنیازش

قفس مناسب برای پرنده و تجهیزات موردنیازش

قفس مناسب یکی از مهم ترین نکات در نگه داری از پرنده است.چون پرندگانی که حتی بیرون از قفس می مانند مدت زیادی از زمان در روز را درون قفس هستند.
یک قفس خوب برای پرنده شما باید دارای تعدادی ویژگی مناسب باشد که پرنده شما بتواند در آن احساس راحتی کرده و بعد از مدتی تلف نشود.

اندازه و ابعاد قفس ماسب برای پرنده ی شما

هر چه قفس پرنده شما بزرگتر باشد پرنده ی شما بیشتر در آن احساس راحتی می کند به دلیل اینکه آزادی عمل بیشتری دارد.همچنین فاصله ی بین نرده های قفس باید به گونه ای باشد که سر پرنده از آن عبور نکند.

شکل ظاهری و درب قفس پرندگان

سعی کنید برای پرنده ی خود از قفس مربع و یا مستطیل شکل استفاده کنید چون هم پرنده در آن احساس راحتی می کند و هم تمیز کردن این قفس ها برای شما راحتر است.چون هر چه تعداد گوشه های قفس بیشتر شود فضای قفس کوچکتر می شود و محل اتصال لبه ها امنیت پرنده را کم تر می کند.قفس شما باید به گونه ای باشد که دستان شما به راحتی از ان عبور کرده و بتوانید قفس را به راحتی تمیز کنید.

جنس نرده ها و کف قفس پرنده

معمولا بهترین جنس برای نرده های قفس فلزی است البته هر فلزی نه.نرده ی قفس شما باید از جنسی باشد که در برابر شست و شو و حرارت مقاوم بوده و تحمل وزن پرنده را داشته باشد تا زمانی که پرنده از آن آویزان می شود کج و کوله نشود.

انتخاب محل قرار دادن قفس

قفس شما باید در ارتفاعی قرار بگیرد که چوب نشیمن گاه آن در مقابل قفسه ی سینه شما باشد.در این صورت هم دسترسی برای شما راحت تر است و هم خود پرنده احساس راحتی بیشتری می کند.

قرار دادن تجهیزات جانبی مورد نیاز پرنده درون قفس

پرنده در درون قفس به یک سری تجهیزاتی نیاز دارد که شما باید آن ها را برای آن فراهم کنید.این تجهیزات شامل ظرف غذاخوری،طرف آب خوری،میله ی نشیمن گاه،اسباب بازی و بسته به این که از چه پرنده ای نگه داری می کنید ممکن است تعداد این تجهیزات جانبی افزایش پیدا کند.

اهمیت نظافت قفس طوطی کاسکو

مطلب پیشنهادی

قفس پرنده

فروشگاه اینترنتی قفس پرنده

در فروشگاه های اینترنتی انواع قفس ها برای نگه داری پرنده موجود می باشد.قفس های …

دیدگاهتان را بنویسید